dimarts, 13 de desembre del 2011

Col·laboració en l'elaboració del PI de les diferents àrees

Aquí tenim ja la darrera fase del projecte que vaig elaborar per fer aquest pràcticum:

FASE 9: Col·laboració en l'elaboració del PI de les diferents àrees
DATA: 10, 13, 17, 20, 24/10/11 HORES: 10
Objectius:
-ajustar les activitats que es fan a l'aula a les necessitats d'A per millorar la inclusió i optimitzar el grau d'aprofitament de les diferents àrees
-fomentar la seva participació a l'AO i afavorir la funcionalitat del llenguatge en les diferents àrees.
Destinataris/àries: l'alumna i el conjunt d'aula
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Reunió amb l'equip de professors que treballa amb l'A
2. Revisió del que s'ha fet fins ara
3. Revisió del material que ja ha sigut adaptat i la seva funcionalitat
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Reunió
2. Anàlisi de documents i de material
INDICADORS D'AVALUACIÓ
1. Grau en que el PI de cada àrea s'ajusta a les necessitats d'A
2. Efectivitat del PI i grau de viabilitat

DESENVOLUPAMENT:
Col.laborar en l'elaboració del PI de les diferents àrees no ha estat del tot fàcil. De fet en els que he pogut participar més ha estat en els de les àrees instrumentals que han hagut de preparar les mestres d'educació especial i sobretot en la de Medi perquè havia de seleccionar els conceptes més importants de totes les unitats del llibre de text per elaborar el nou plafó de comunicació. En moltes ocasions han demanat consell a la psicopedagoga sobre quins continguts prioritzar, quines metodologies li poden anar millor donades les seves dificultats i, una de les coses que més “mals de cap” ha portat és el tema de COM AVALUAR!!!
En diferentes reunions amb les mestres d'educació especial que treballen amb la nena, amb la logopeda del CREDA i amb el Cap d'estudis s'ha anat modificant el PI que ja tenia per ajustar-lo a les seves necessitats actuals.

ASSOLIMENT DELS OBJECTIUS I REFLEXIONS PERSONALS:

El primer objectiu s'ha assolit, les activitats estan ajustades a les seves necessitats però la veritat és que a l'aula ordinària (AO) hi està poquíssimes hores a la setmana, unes 5 horetes, i això sumat a que la tutora no té gaire predisposició a “ajudar” genera una certa distància entre el que es fa a l'aula d'educació especial, a la USEE i a l'AO.
Tot i això l'A treballa molt bé tant a l'aula d'educació especial com a la USEE tot i que necessita molt de temps per fer les tasques que se li encomanen.
La temporització s'ajusta força al que proposava al projecte, tot i que no ha estat en les mateixes dates i ha calgut més dies dels que posava perquè s'anava fent a estones en les diferents reunions amb les mestres d'educació especial, a la comissió d'atenció a la diversitat (CAD), etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada