dilluns, 12 de desembre del 2011

Conèixer el context proper d'intervenció

Hola a totes,

Paral·lelament al bloc, estem fent un debat a la UOC sobre la intervenció del psicopedagog als centres i la relació que trobem amb les nostres pràctiques. 
Doncs bé, avui he fet una intervenció que feia referència a la importància que té, ja no només l'experiència que pugui tenir el psicopedagog, que ja vaig comentar en una altra entrada, sinó també el coneixement del context més proper en el que s'intervé. Deia així:


En referència a una de les qüestions que se'ns plantejava a l'enunciat de la pac: És necessari tenir un coneixement del context d’intervenció?”, m'agradaria comentar una de les coses que m'ha cridat l'atenció i m'ha fet també reflexionar mentre estic fent les pràctiques.

Crec que és força important conèixer el context més proper en el que s'intervé i us diré perquè ho penso.
La meva tutora fa força anys que està a l'EAP i anant als mateixos centres educatius. El que he constatat és que, ja no només l'experiència que té li dóna agilitat en les intervencions, sinó que, el fet de conèixer el centre, la dinàmica que segueix, els alumnes i alguns dels pares, etc. també dóna agilitat a l'hora de fer les diferents actuacions, per exemple les coordinacions amb les tutores i amb els serveis externs, amb les mateixes mestres d'educació especial quan fan reunions amb ella, a les reunions de la CAD...
Una altra cosa que també m'ha ajudat a adonar-me'n és el fet que aquest any s'ha renovat gairebé tota la plantilla de professors i, tot i que per una banda va bé, perquè arriba el punt que alguns professors que hi havia s'havien “acomodat” i per això va bé renovar, per altra banda, al ser professorat nou no coneix els alumnes i s'ha de fer tota una nova “presentació” dels casos i, a més, la psicopedagoga (és a dir, la meva tutora) ha de conèixer els professors nous i les seves peculiaritats i això la majoria de vegades necessita temps.

Crec que és important tenir-ho en compte perquè generalment es disposa de poc temps per estar en cada centre, cada cop menys...

No sé...vosaltres què en penseu d'això???

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada